10. prosince 2015
Sklapovačky vás děsí? Víte, že břicho můžete posilovat i vestoje? My ano a poradíme vám, jaké cviky jsou nej!

Díky cvičení vestoje zapojíte víc svalů a nepotřebujete ani podložku. Tak hurá na to!

1. jako na kole

Jistě znáte cvik, kdy ležíte na zádech a simulujete jízdu na kole. My nabízíme i variantu vestoje. Dejte si ruce za hlavu a střídavě zvedete nohy ohnuté v koleni a snažte se dotknout kolene opačným loktem. Pomáhejte si mírnými úklony, ale opravdu jen mírnými, aby pracovaly břišní svaly.

2. prsty prstů

Další cvik spočívá ve spojování prstů na rukou s prsty u nohou. Ruce i nohy byste měla udržet rovné. Spojujte pravou ruku a levou nohy a naopak. Nohy zvedejte dostatečně vysoko, abyste se nemusela příliš naklánět a pracovalo břicho.

3. vytáčení

Postavte se tak, aby jedna vaše noha byla o krok vpřed, ruce založte za hlavu a celý trup naklánějte dopředu, tak aby byl rovnoběžně se zemí ve výšce boků. Při zpětném pohybu do vzpřímeného postoje vytáčejte tělo do stany – jednou do pravě, pak do levé.

4. úklony

Nesmíme zapomenout na šikmé břišní svaly. Postavte se zpříma, ruce vzpažte nad hlavou a spojte je dlaněmi. Udělejte mírný úklon do strany a zároveň na stejné straně mírně zvedněte nohu do boku. Budete cítit, jak se vám natahuje boční strana bříška.

  • Každý cvik opakujte ve třech sériích, ze začátku po 8 opakování, postupně počet opakování přidávejte.
  • Při cvičení nezapomínejte dýchat, aby svaly byly dostatečně okysličené a cvik měl efekt.
  • Pokud při cvičení necítíte práci břišních svalů, děláte někde chybu, kterou se snažte odhalit.
  • Pro ideální trénink opakujte cvičení 3x týdně.