2. listopadu 2015
 | 
Foto: Shutterstock
Brambory jsou skvělé, protože se z nich dá připravit nespočet jídel a jsou levné. Mnoho žen se jim ale vyhýbá, protože si myslí, že se po nich tloustne. Je to opravdu tak?

Rýže vs brambory

Je pravda, že obě tyto suroviny jsou bohaté na sacharidy, proteiny a vlákninu. Brambory obsahují vlákniny více než rýže. Tak v nich najdeme vitamin B a vitamin C. Zajímavá je i hodnota hořčíku, železa a draslíku.

Energetické hodnoty brambor (ve 100 g):

vařené ve vodě bez slupky – 280 kJ
vařené ve slupce – 373 kJ
připravené v páře – 335 kJ
pečené v troubě – 390 kJ
šťouchané s mlékem – 450 kJ
kaše s mlékem a máslem – 471 kJ
smažené – 1148 kJ
bramboráky – 1070 kJ

Porce

U rýže i brambor je velmi důležité správně volit velikost porcí. Menší porce brambor doplněná zeleninou a libovým masem není žádnou dietní pohromou. Důležitým faktorem je také rychlost vašeho jídla. Když budete jíst pomalu a potraviny si vychutnávat, nesníte tak velkou porci 😉

Když nebudete přehánět porce, budete přemýšlet nad jejich přípravou a budete se hýbat, nejsou brambory takovým strašákem!

Tip: Bramborová dieta