26. října 2015
Zelená zelenina je velmi zdravá, to už víte. Je také považována za omlazující pllodinu, bojuje proti únavě a pomáhá při problémech s trávením.

Rukola

Je stále populárnější a my víme proč. Zelené nahořklé lístečky neobsahují téměř žádný tuk a cukr. Proto si ji můžeme směle dopřávat během celého dne, samozřejmě i večer. Rukola podporuje trávení, což ji staví do skvělého světla. V poslední době se spekuluje o tom, že právě rukola pomáhá předcházet vředům.

Bohatství

Rukola má vysoký obsah vitaminu C, A, B, E i K. 100 g rukoly obsahuje 90% doporučené denní dávky vitaminu K. Z minerálů v ní najdete: vápník, železo, hořčík, fosfor, draslík a sodík. Tato kombinace významně podporuje celkový zdravotní stav. Nebojte se proto hrst rukoly přidat do salátu či ozdobit běžná jídla.

Jídlo

Rukola se skvěle doplňuje s rajčaty, česnekem a bazalkou. Proto ji často naleznete v italských receptech. Tradičně se přidává do salátů (zeleninových i ovocných). Pokud rukolu orestujete na olivovém oleji s plátky česneku, získáte svkělou přílohu k masu či rybě.