29. září 2015
Imunitní systém našich ratolestí musí na podzim odolat všemožným bakteriím a virům, které si děti předávají během společného hraní nebo učení. Máme pro vás tipy, jak vyzrát na oslabenou dětskou imunitu.

1. Kojení

Chrání dítě před alergiemi, trávicími obtížemi, záněty středního ucha či močového měchýře. Kojené děti snadněji překonávají lehčí prochladnutí nebo chřipky. Nejdůležitější je tzv. kolostrum – první mléko matky, které vzniká krátce po porodu. To je bohaté na složky, které přirozeně zvyšují imunitu.

2. Pohyb

Už od útlého věku budujte v dítěti lásku k pohybu. Choďte s ním na procház­ky, jezděte s ním na kole, na kolečkových bruslích, běžkách nebo lyžích. Nechte ho, ať se s ostatními dětmi honí kolem baráku, protože jakýkoli pohyb je pro dětskou imunitu vhodný.

3. Otužování

Neoblékejte svého potomka příliš, pokud není venku zima. Dítě je aktivní, může se snadno zpotit a k nachlazení je pak jen krůček. Obecně platí, že by malé dítě mělo mít jen o jednu vrstvu víc než dospělý člověk. Rozhodně mu dopřejte pohyb venku, i když třeba prší nebo mrzne. Chladný vzduch působí příznivě na organismus a tím i na imunitu. Dítko se také otužuje při samotném koupání. Párkrát za týden ho osprchujte ve vlažné vodě a na spaní mu v zimě nepřetápějte místnost. Klidně postačí 18 °C.

4. Vhodná strava

Snažte se vařit z čerstvých surovin a volte pestrý jídelníček bohatý na minerály a vitaminy. Stejně tak myslete na dětská probiotika, která dětem upraví jejich střevní mikroflóru.