18. září 2015
Málokdo by věděl, že je zařazena do jedné skupiny se špenátem a řepou. Víte, proč je tak prospěšná pro organismus a hubnutí?

Existují dva druhy – červená a bílá. Obě jsou lehce hořké. Při vaření se uvolní malé „ocásky“ a následně změkne. Quiona se pěstuje v Jižní Americe a je velmi oblíbená při zdravém stravování a hubnutí.

Vitaminy

Quiona je bohatá na esenciální aminokyseliny a vitaminy. Pyšní se vysokým obsahem železa a vitaminu B12. Pokud trpíte nedostatkem vitaminů skupiny B, může to vaše hubnutí zpomalovat.

Vláknina

Quiona se může pochlubit i vysokým obsahem vlákniny a bílkovin. Díky tomu vás pokrmy z ní zasytí.

Glykemický index

Quiona má nízky glykemický index, a proto je vhodná i pro diabetiky. Nerozhodí hladinu cukru v krvi, což ocení samozřejmě i ti, kteří chtějí hubnout.

Kalorie

Zázračná quiona má velmi málo kalorií, takže si ji bez obav můžete dopřát. Ideální je kombinace se salátem, či vařenou zeleninou. Samozřejmě ji můžete použít jako přílohu k masu či zavářku do polévek.

Vyzkoušíte ji?