13. září 2015
Premenstruační syndrom je celá řada příznaků, které se projevují přibližně týden před menstruací.

Nejběžnější příznaky PMS

– otoky
– bolesti hlavy
– křeče
– změna chuti k jídlu
– nadýmání
– zadržování vody
– deprese
– bolestivost
– únava
– změny nálad

Existuje několik věcí, které vám mohou pomoci tyto příznaky zmírnit:

Vitamin B1 a B2

Ženy, které pravidelně užívají vitaminy B1 a B2 mají nižší tendenci k menstruačním křečím. Vyzkoušejte!

Vápník a vitamin D

Je důležité tyto dvě látky užívat současně. Vitamin D pomáhá při vstřebávání vápníku. Kombinace těchto pomocníků zmírňuje příznaky deprese, únavu a nechuť k jídlu.

Magnézium

Hořčík je pro své mocné účinky známý. Pomáhá zmírnit deprese a podrážděnost a také bojuje proti bolestem a křečím. POZOR: pokud máte problémy se srdce či ledvinami, poraďte se o užívání hořčíku s lékařem.

Akupunktura

Tradiční čínská medicína nezapomíná ani na ženy. Vyzkoušejte jehličky a uvolníte tak stagnující energii a krev v těle.

Masáže

Snad všechny ženy milují masáže. Podporují krevní oběh a proudění lymfy v těle. Doporučuje se před masáží zvýšit pitný režim, aby tělo mohlo snáze vyplavit toxiny.

Jídlo a pití

Před svým cyklem zkuste omezit sůl – zmírníte tak bolesti prsů a otoky. Kofein – ve velkém množství zvyšuje deprese. Alkohol – opět působí na psychickou pohodu a bolesti hlavy jím také nevylepšíte.

Pohyb

Před menstruací klidně cvičte, ale nepřehánějte to. Raději zvolte relaxační a protahovací cvičení, které vás nabudí pozitivní energií.