23. července 2015
Potřebujete rychlou vzpruhu? Naložte si na talíř chytré svačinky a vaše baterky se z nich dobijí samy, slibuje Kateřina Horová.
1 / 2

„Mám kocovinu a bolí mě hlava.“
Protančila jste celou noc nebo seděla na baru a objednávala si drinky? Dolehla na vás únava, cítíte se mizerně a bolehlav se chystáte zajíst hranolky s tatarkou? Zadržte! Tahle protikocovinová kúra vás utlumí, ale sílu nedodá. Odmítněte: laskominy z rychlého občerstvení a nasycené živočišné tuky, které vás zaplácnou, živiny ale nedodají. Slupněte: jídla bohatá na proteiny, jako jsou vejce nebo avokádo. Proti zánětům a virům bojujte česnekovou polévkou s brambory. Po pařbě poobědvejte brambory plněné zelím či slaninou a vaše imunita zavýská. 

„Jdu na první rande do restaurace.“
Správná volba z jídelního lístku vás nezachrání před nudným večerem s nemožným týpkem, ale pomůže vám vyhnout se zažívacím lapáliím. Odmítněte: těžká jídla a sladké dezerty, po nichž vám padne hlava do (snad vašeho) klína. Dopřejte si: salát nebo lehčí předkrm, alespoň se nepřecpete chlebem s bylinkovým máslem, jenž vás uspí. Dál objednávejte rybu či kuře plné proteinů, místo brambor či hranolků volte raději zeleninu. Až přijde čas na dezert, požádejte o mátový nebo zelený čaj. Pomůže vašemu trávení, hydratuje organismus a také osvěží váš dech.

„Mířím do kina a mám chutě.“
Chystáte se na oba díly Nymfomanky a tušíte, že během promítání dostanete hlad? Popcorn, čokoládové tyčinky a sladká cola (včetně lehčí verze bez cukru) vás naládují konzervanty a uspí, ještě než podívaná na plátně skončí.
Nedávejte si: limonády, příliš slaný či slazený popcorn ani čokoládové tyčinky. Svačte: kukuřičný klas. Tělo nezahltíte solí ani tuky a ušetříte. Kukuřici zapijte kokosovým nápojem, požijete tak mnohem méně cukru i chemikálií. 

1 / 2