21. ledna 2015
Luštěniny k dietě a zdravému stravování neodmyslitelně patří. Přestaňte se jich bát!
1 / 7

Hrachová polévka s uzeným tofu
Suroviny: 250 g žlutého hrachu, 150 g kořenové zeleniny (mrkev+celer), sůl 
1 cibuli, 2 stroužky česneku, 2-3 lžíce oleje, 160 g uzeného tofu, mletý černý pepř, dle chuti sušená majoránka

Postup:
1. Hrách zalijeme studenou vodou a přes noc necháme nabobotnat. Pak ho scedíme, zalijeme čerstvou vodou tak, aby hladina sahala asi 1 cm něj, a zvolna necháme vařit. Dle potřeby přiléváme tekutinu.

2. Mrkev s celerem očistíme a nakrájíme na drobné kostičky. Když je hrách měkký, osolíme ho. Přidáme k němu zeleninu a také povaříme.

3. Cibuli s česnekem oloupeme, pokrájíme nadrobno a orestujeme na oleji v pánvi. Přidáme na kousky pokrájené tofu a také ho osmahneme.

4. Směs z pánve vmícháme do polévky. Polévku dle potřeby rozředíme a dochutíme solí, pepřem a majoránkou. Už jen krátce ji povaříme a odstavíme ji.

Doba přípravy 45 minut.
1 porce obsahuje 1420 kJ/339 kcal
Počet porcí/kusů 4

1 / 7