16. ledna 2015
 | 
Foto: Kulinární studio Bauer Media
Zase ty ryby! Ano, pokud se chystáte změnit životní styl, je nutné do jídelníčku zařadit ryby. A to minimálně dvakrát týdně!!!
1 / 7

Štika na grilu
Suroviny:
snítka estragonu, snítka petrželky, šťáva z 1 citronu, asi 150 ml rostlinného oleje, sůl, mletý černý pepř, 800 g podkov ze štiky, 2 stroužky česneku, 2 barevné papriky, 3 rajčata, 2 lžíce kaparů, 2 lžíce olivového oleje,  
bylinky na ozdobu

Postup:
1. Estragon i petrželku opláchneme a osušíme. Lístky otrháme a nasekáme nadrobno. Nasypeme je do mísy, přidáme citronovou šťávu, rostlinný olej, sůl a pepř. Vše dobře promícháme.

2. Porce štiky očistíme, obalíme v připravené marinádě a necháme v chladu 1-2 hodiny proležet.

3. Česnek oloupeme a prolisujeme. Papriku i rajčata očistíme a stejně jako část kaparů nakrájíme na malé kostičky. V pánvi rozehřejeme olivový olej a opečeme na něm česnek s paprikou. Pak přidáme rajčata a také je orestujeme. Směs osolíme, opepříme, a vmícháme do ní nasekané kapary. Salát udržujeme v teple.

4. Porce štiky položíme na středně rozehřátý gril a z každé strany je grilujeme asi 10 minut. Během grilování potíráme rybu zbylou marinádou. Podáváme ji s připraveným salátkem, ozdobenou bylinkami a zbylými kapary.

Doba přípravy 40 (bez doby marinování) minut.
1 porce obsahuje 1197 kJ/286 kcal
Počet porcí/kusů 4

1 / 7