22. listopadu 2014
Zimní večery bývají dlouhé, nevlídné a pochmurné. Také se Vám stýská po sluncem zalitých plážích a šumění moře? Teplo domova, sklenka dobrého vína a miska plná vynikajících a zdraví prospěšných oliv se o to zaručeně postarají!

1. Vybírejte vždy olivy balené ve skleničkách či plechovkách. Plastové obaly nejsou pro jejich skladování příliš vhodné.

2. Olivy samotné by měly mít oválný či kulatý tvar, v balení by měly zůstat neporušené a vcelku.

3. Vybrat si můžete mezi černými, fialovými či zelenými olivami. Nejedná se ovšem o různé druhy, ale o olivy, které byly sklizeny v různých stádiích zralosti. Olivy jsou totiž zpočátku zelené a uzráváním se postupně mění na vínově červené, červené, fialové a nakonec černé.

4. Zelené olivy jsou zpravidla tvrdší, více hořké a mají menší kalorickou hodnotu ve srovnání s černými.

5. Černé olivy jsou měkké, mají plnější chuť a také větší kalorickou hodnotu.

6. Pokud máte rádi změnu, můžete vyzkoušet olivy plněné mandlemi, papričkami, ančovičkami, či olivy naložené v bylinkách.

7. Vybírat můžete také mezi nepřeberným množstvím odrůd. Velmi oblíbené jsou například odrůdy španělských oliv – Manzilla, Hojiblanca či velké olivy Gordal, zvané „královské“.