6. listopadu 2014
Značka Heineken představila nejlepší expozici ze 111 výrobců a získala Zlaté polínko

Expozice značky Heineken, které se letos věnovaly tématu moderní rušné metropole a které byly rovněž vyvrcholením předešlé kampaně Cities, ohromily na letošním Designbloku veřejnost i odbornou porotu. Designblok přilákal nejvíce lidí ve své historii. Doprovodnou aplikaci Heineken City Symphony vyzkoušelo přes 20 000 unikátních uživatelů. Superstudia si prohlédlo přes 40 000 návštěvníků a doprovodné výstavy, ateliéry a instalace navštívilo bezmála 57 000 lidí.

Z více než stovky designerů a designérských studií bylo vyhlášeno celkem deset vítězů v deseti kategoriích. Heineken si z Designbloku odnesl Zlaté polínko za nejlepší instalaci výrobce.

Přehlídka designu na Designbloku 2014
Letošní šestnáctý ročník největší přehlídky designu ve střední Evropě se v Praze uskutečnil od 7. do 12. října. Práce špičkových českých i světových designérů si mohli návštěvníci prohlédnout v pěti netradičních budovách v centru Prahy. Expozice Heinekenu se představily v Openstudiu v Domě U Minuty na Staroměstském náměstí a hlavní expozice byla instalována v Superstudiu Hra v budově bývalé školy v Mikulandské ulici. 

Heineken 3D tiskárna
Symbolické rozloučení s Designblokem představuje další kreativní nápad autorů expozic Heinekenu Jana a Henryho. Tím je unikátní 3D tiskárna umístěná v prostorách kavárny Cafe – Cafe v Rytířské ulici v Praze. Tiskárna umožňuje tisk Heineken lahve identického tvaru ve všech barvách. Každá lahev z materiálu podobnému plastu je plně funkční a návštěvníci si ji mohou odnést domů. Tisk každé jednotlivé lahve trvá přibližně 7,5 hodiny. „Pro Heineken jsme spolu s Henrym během této dlouhodobé spolupráce vytvořili už několik úspěšných projektů a instalací. Tohle symbolické rozloučení jsme spojili s představením dalšího designového nápadu. Vše je tematicky propojené. S Designblokem se sice loučíme, ale s nápady pro Heineken ještě zdaleka ne,“ dodává Jan Plecháč, jeden ze zakladatelů designového studia Jan & Henry.