6. října 2014
Dětí s nadváhou je stále víc. Co dělat, aby z nich nebyli obézní dospělí? Poradíme vám!
1 / 2

Máme se dobře a je to na nás znát. I na našich dětech. Odbor­níci bijí na poplach a děti tloustnou a tloustnou. Přitom obezita, jež se vyvine v dětském věku, je riziková hned z několika příčin:

✖ Z obézních dětí téměř automaticky rostou obézní dospělí.

✖ Zdravotní komplikace související s nadváhou přicházejí mnohem dříve.

✖ Obezita často přináší nižší kvalitu života a psychické potíže – ‚buřtíci‘ a ‚machny‘ si těžko hledají kamarády, musejí snášet výsměch ostatních a později obtížně shánějí partnera. Malá změna jídeníčku nebo nějaká jednostranná opatření se míjejí účinkem. Na místě je zásah do životosprávy a celkového denního režimu dítěte. Jenže většina rodičů na ‚trápení‘ ratolestí nemá nervy. Jak to udělat, aby hubnuly nenápadně?

✖ Pohyb – mnoho dětí je schopných nadbytečná kila vyběhat. Pokud jim najdete např. vhodný sportovní klub nebo turistický kroužek, budou možná zpočátku reptat, ale pak se ‚chytnou‘. A zároveň budete vědět, že ve volném čase neprovádějí bez dozoru nějaké čertoviny.

✖ Jídelníček – ať chcete, či ne, budete ho muset nějak omezit. Vyhněte se však drastickým změnám, ideální úbytek na váze je tak kilo za týden, ale postačí  polovina. Nemučte dítko hlady, spíše změňte skladbu stravy. Jak?

1 / 2