9. srpna 2014
Každou matku občas přepadne únava, smutek nebo nervozita? Poradíme vám, jak to změnit.
1 / 3

Každé mámě se občas stane, že nemá zrovna svůj den. Třeba je vyčerpaná z nedostatku spánku nebo skleslá a sama neví proč.  V takové chvíli je dobré si připomenout, že nikdo není dokonalý a nelze mít neustále dobrou náladu. Život není rovná dálnice. Vaše miminko se tohle taky bude muset naučit. Vyzkoušejte několik následujících řešení a uvidíte, že bude líp.

KDYŽ JSTE VYČERPANÁ…
Nepřemáhejte se, jinak vaše tělo začne protestovat bolestí hlavy nebo zad.

1. Lehněte si na zem. Posaďte miminko na deku s kupou hraček a pak, zatímco si bude hrát, si vedle něj lehněte. Vaše blízkost mu bude příjemná a vy si zároveň ‚ukradnete‘ trochu odpočinku pro sebe.

2. Odpolední spánek pro všechny. Asi se nerada vzdáte jediné volné chvíle, kdy máte čas. Ale přesto, když miminko přes den spí, zkuste si také schrupnout. Budete překvapená, jak lehce usnete a o co se budete cítit líp, až se probudíte.

3. S kávou to nepřehánějte. Pokud si uděláte silnější (nebo slabší) kávu než obvykle, může to u vás vyvolat podrážděnost nebo dokonce ještě větší únavu.

4. Nezapomeňte pít. Nemusíte mít žízeň, a přesto můžete trpět nedostatkem tekutin. Při únavě je vhodné pravidelně zásobovat tělo tekutinami. Nejlepší je čistá voda nebo bylinkové čaje. Zelený čaj povzbuzuje a posiluje koncentraci, nezatěžuje srdce a krevní oběh.V případě, že vlastníte odšťavňovač, udělejte si mrkvovou šťávu s trochou citronu. Uvidíte, že vám dodá spoustu energie.

5. Doplňte ‚pohonné látky‘. V prvé řadě nevynechávejte  pravidelné jídlo. Když nesnídáte, nelze se divit, že jste už ve dvanáct hodin unavená. Pokud jste tak vyčerpaná, že se vám nechce vařit oběd, dejte si alespoň celozrnný rohlík s tvarohem a zeleninou.

6. Vydechněte si. Zkuste si napsat pořadí denních povinností podle důležitosti a odložte všechno, co nemusí být uděláno hned.

7. Jídlo pro svěží pocit. Jezte hodně zeleniny, nejlépe zelené, čerstvé a sezonní. Ideálně by každé jídlo mělo obsahovat minimálně 40–50 % zeleniny (syrová i vařená). Pokud se vám podaří zachovat tento poměr, nebudete se ani po vydatném jídle cítit unaveni.

1 / 3