28. srpna 2018

2. Čtvercový zadeček

 

Pokud se nám tuk hromadí v dolní polovině těla, pravděpodobně máme čtvercové pozadí. U tohoto tvaru se tuk ukládá k spodní části hýžďového svalu, kde se hromadí a zadek pak vypadá placatě a hranatě. Je tedy důležité posílit samotný hýžďový sval a pokusit se zhubnout přebytečný tuk.

Cviky pro čtvercové pozadí

Zvedání nohy

Lehneme si na bok, opřeme hlavu o ruku a zpevníme celé tělo. Horní nohu co nejvíce zvedneme, s výdechem ji pomalu pokládáme zpět dolů, ale nepoložíme ji úplně. Cvik opakujeme 20x na každou nohu ve 4 kolech.

Výstupy

Nižší židli nebo bedýnku opřeme o zeď, aby nepodjela. Postavíme se čelem k bedýnce, zpevníme celé tělo a s výdechem uděláme krok nahoru a na bedýnku se postavíme. S nádechem sestoupíme. Cvik opakujeme 20x na každou nohu ve 4 kolech.

 

Dřepy s výskokem

Postavíme se rovně, nohy na šíři ramen, zpevníme celé tělo a s nádechem uděláme dřep. Máme stále rovná záda, koleno nejde před špičku, kolena jsou pevná, pohled směřuje vzhůru. S výdechem ze dřepu vyskočíme. Cvik opakujeme 20x ve 4 kolech.