14. července 2018
Na zahrádce, v parku, na louce, zkrátka na čerstvém vzduchu. Zacvičte si v létě jógu venku a uvidíte, co to udělá s vaším tělem i náladou!

1. Pomůže proti bolestem zad i stresu

„Cvičení jógy pomáhá udržovat dobrý zdravotní stav, zvyšuje fyzickou kondici, pomáhá s bolestmi zad, zklidňuje nervový systém, rozvíjí rovnováhu a koordinaci pohybů a hlavně – odbourává stres. Můžete tak na dlouho načerpat čerstvou energii. Jóga není složitá, nebo nemusí být. Je prokázáno, že lidé bez jakýchkoliv zkušeností v ní udělají pokrok doslova během první hodiny. A zvládnou ji i lidé se zdravotními problémy. Jóga není jen o provádění cviků, ale především o správném dýchání. Pomáhá posilovat hluboký stabilizační systém, který mnohdy opomíjíme,“ upozorňuje Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, který pořádá instruktorské kurzy.

2. Vybaveni jste pouze vlastním tělem

Jóga je vhodná téměř pro kohokoliv a dá se cvičit kdekoliv, protože na ni nepotřebujete žádné speciální nářadí ani prostory. „Cvičení na čerstvém vzduchu je skvělé a určitě ho doporučuji. Ideální je tráva nebo i jiný stabilní a člověku příjemný povrch, třeba dřevěná terasa. Nerovnosti nevadí, důležité je, aby bylo cvičební místo na rovině pro potřebnou stabilitu. Samozřejmostí je použití podložek,“ říká Kristýna Veitová, instruktorka jógy Spa hotelu Lanterna ve Velkých Karlovicích, který pořádá pravidelné lekce venkovní jógy pod vedením zkušených lektorů.

Napoprvé může být podle odbornice cvičení jógy venku nezvyk, ale člověk, který už jógu nějaký čas cvičí, si se soustředěním podle ní určitě poradí. „Je úkolem instruktora, aby zvolil vhodné místo, kde vás nebude rušit přílišný hluk nebo pohyb lidí.”