15. července 2014
Cizrna, nebo-li římský hrách obsahuje vysoké procento vápníku, hořčíku a fosforu. Bývá považována za nejlepší z luštenin. Vyzkoušejte naše recepty na její úpravu.
1 / 7

Falafel s omáčkou tahini
Suroviny: 300 g cizrny, 2 středně velké cibule, 3 stroužky česneku, 2 chilli papričky, 1 svazek ploché petrželky, 2 lžičky mletého římského kmínu, 1 lžička mletého koriandru, 1/2 sáčku kypřicího prášku, sůl, šťáva z půlky citronu, olivový olej na smažení

Omáčka tahini: 150 ml pasty tahini, 3 stroužky česneku, 1-2 lžíce citronové šťávy, 2 lžíce smetany

Postup:
1. Cizrnu namočíme přes noc do studené vody. Pak ji přecedíme a rozmixujeme. Cibule a česnek oloupeme, chilli papričky očistíme a vše nakrájíme na menší kousky.

2. Vše přendáme do mixéru, přidáme nasekanou petrželku a římský kmín a rozmixujeme.

3. Rozmixovanou zeleninu přidáme k cizrně společně s koriandrem, kypřicím práškem a špetkou soli. Dochutíme citronovou šťávou a důkladně promícháme.

4. Z cizrnové hmoty tvoříme navlhčenýma rukama kuličky. Osmažíme je v dostatečném množství olivového oleje. Hotové kuličky pokládáme na papírový ubrousek, který odsaje přebytečný tuk. Podáváme je teplé i studené s omáčkou tahini, kterou připravíme promícháním sezamové pasty s utřeným česnekem, citronovou šťávou, nasekanou petrželkou a smetanou.

Doba přípravy 80 (bez doby namáčení) minut.
1 porce obsahuje 1724 kJ/412 kcal
Počet porcí/kusů 4

1 / 7