3. března 2014
Máme pro vás návod, jak zvládnete nocovku, aby vám to i ráno myslelo a byla jste v pohodě celý den.
1 / 2

Jste zavalená prací nebo učením a vypadá to, že na spánek dnes můžete zapomenout? Lékaři tvrdí, že zdravému člověku jedna probdělá noc za čas neuškodí. Alespoň několik hodin spánku byste si ale měla dopřát, pokud máte oslabený imunitní systém nebo jste náchylná k depresím či úzkosti. Lékařské studie totiž prokázaly, že s každou chybějící hodinou spánku budete o čtrnáct procent hůř snášet stres, což se projeví podrážděností, neklidem nebo právě depresí. Při nedostatku spánku vám navíc rychle klesá množství bílých krvinek, které tvoří štít proti virům. Jestli jste ale psychicky v pohodě a virózy vás obvykle netrápí, klidně si celonoční práci čas od času můžete dovolit. Udělejte tohle: 

Od soumraku do úsvitu
Mějte zásoby
K probdělé noci přistupujte jako k náročné horské túře a mějte po ruce dost výživných svačinek. Zásobte se jídlem bohatým na vlákninu i bílkoviny. Jezte zeleninu, ořechy nebo hummus a zobejte, kdykoli dostanete chuť. Jen tak vám neklesne hladina cukru v krvi a budete čilá.

Popíjejte kávu
Když to s kávou nepřeháníte, funguje jako nejbezpečnější zdroj povzbudivého kofeinu. Zapomeňte na kofeinové tablety, kterými se můžete snadno předávkovat (v tom případě hrozí svalové křeče a silná bolest hlavy). Odpusťte si i energetické drinky, které většinou obsahují hodně cukru, a když to s nimi přeženete, koledujete si o srdeční arytmii.

Hodně pijte
Každý šálek kávy zapijte velkou sklenicí neperlivé a neslazené vody. Chladná tekutina vás osvěží, dodá energii a budete po ní bystřejší. Lidé, kteří před vědomostním testem vypijí sklenici vody, reagují rychleji a přesněji.

1 / 2