25. února 2014
Mořské ryby doplňují naši stravu o zdravé tuky tj. omega-3 nenasycené mastné kyseliny.
1 / 7

Rybí džuveč
Suroviny:
1 červená a žlutá paprika, 1 malá cuketa, 1 malý lilek, 2 menší červené cibule, 5 lžic olivového oleje, sůl, černý mletý pepř, 4 snítky tymiánu, 250 g rýže, 800 g filé z aljašské tresky, hladkolistá petrželka na ozdobu

Postup:
1. Papriky, cuketu a lilek omyjeme, osušíme. Očištěnou zeleninu a papriky zbavené semeníků nakrájíme na větší kostky. Cibuli oloupeme a pokrájíme na měsíčky.
2. V pánvi rozehřejeme olivový olej a krátce orestujeme cibuli. Pak přidáme lilek, cuketu a papriky. Ochutíme solí, pepřem, polovinou lístků tymiánu a společně restujeme asi 5 minut. Přidáme rýži, zalijeme 300 ml vody, promícháme a směs přendáme do zapékací formy.
3. Rybu omyjeme, nakrájíme na kousky, přidáme k rýžové směsi a pečeme v předehřáté troubě při 190 °C asi 20 minut, dokud rýže nezměkne. Hotový džuveč posypeme zbylým tymiánem a petrželkou.

Doba přípravy 50 minut.
1 porce obsahuje 1827 kJ/436 kcal
Počet porcí/kusů 4

1 / 7