13. ledna 2014
 | 
Foto: Kulinární studio Bauer Media
Ryby a mořské plody jsou velmi důležitou součástí zdravé stravy. Obsahují kvalitní bílkoviny a nízky obsah nasycených tuků. Proč si tyto dobroty nedopřát v kombinaci se zdravou zeleninou?
1 / 8

Salát s garnáty
Suroviny:
3 papriky (různé barvy), 1 menší cuketa, 250 g žampionů, 1 velkou cibuli, 5 stroužky česneku, 2 snítky rozmarýnu, olivový olej, sůl, drcený černý pepř, 20 krevet, 1 menší hlávku listového salátu 
Na dresink: 4 lžíce olivového oleje, 6 lžic balsamikového octa, 2 lžíce cukru, sůl, drcený černý pepř

Pracovní postup:
1.
Zeleninu očistíme. Papriky nakrájíme na čtverečky, cuketu na kolečka, žampiony na plátky, cibuli na měsíčky. Čtyři stroužky česneku překrojíme napůl, větvičky rozmarýnu na kratší kousky.
2. Vše promícháme, rozprostřeme na grilovací misku, zakapeme olivovým olejem, osolíme a opepříme. Zeleninu za občasného promíchání grilujeme, dokud není měkká.
3. Zbylý česnek prolisujeme a promícháme s trochou olivového oleje. Krevety očistíme, zakapeme ochuceným olejem, osolíme je, opepříme a také je ogrilujeme. Pak je promícháme s pečenou zeleninou.
4. Z oleje, octa, cukru a trochy soli a pepře připravíme zálivku. Talíře obložíme listy salátu a rozdělíme na ně zeleninu s krevetami. Každou porci dochutíme dresinkem.

Doba přípravy 45 minut.
1 porce obsahuje 1372 kJ/328 kcal
Počet porcí/kusů 4

1 / 8