26. prosince 2013
Fajn, suši už znáte. V japonské kuchyni ale najdete i méně známé zdravé suroviny, které skvěle chutnají. Které české kalorické bomby jimi můžete nahradit?
1 / 2

Rýžové amasaké 
Připomíná: pudink
Neuvěříte, že tenhle božský dezert neobsahuje ani zrnko cukru! Sladká chuť vzniká pouze díky rozkladu obilných škrobů. Můžete ho jíst jen tak (mlsnou zažene pár lžiček), nebo použít místo cukru a sladit jím jogurt, pudink, kaši. Dopřejte si ho, pokud vašemu zažívání nedělá dobře lepek nebo laktóza.

Umeboši
Chutná jako:
kyselé okurky (jenže slanější)
Po kvašených japonských švestkách sáhněte, když na vás něco leze. Fungují jako životabudič při nachlazení – stačí sezobnout půl slivky a tělo posílíte množstvím vitaminu C. Mají antiseptický účinek, doplní minerální látky i enzymy a uklidní překyselený žaludek.

Kuzu
Nahradí:
jíšku
Bílý prášek z kořene vinného keře Japonci uctívají pro jeho povzbuzující a léčivé účinky. Rozmíchejte trochu kuzu ve vodě a povařte v omáčce nebo pudinku. Bezvadně je zahustí, ale na rozdíl od mastné jíšky nemá skoro žádné kalorie! Ke všemu prospívá trávení a posiluje organismus!

Agar
Vypadá jako:
dortová želatina
Milujete ovocné dorty? Tak zkuste jejich dietní variantu s mořskou řasou agar (nemá chuť, zato je prošpikovaný minerály, jódem). Nechte agar bobtnat ve vodě, pak ho povařte s kusy ovoce a dejte ztuhnout do lednice.

1 / 2