30. listopadu 2013
Získat si lidi, které potřebujete, a přitom nepůsobit vlezle, ale celkem profesionálně? Valerie Jarett se v tomhle oboru vypracovala až na poradkyni amerického prezidenta. 
1 / 2

1. Nehrajte jenom za sebe

„Pracujte na vztazích se svými spolupracovníky už od začátku. Sama pravidelně pořádám večeře, na které zvu všechny kolegy i úplně nové členy týmu. Od nich se totiž můžete přiučit stejně jako od těch zkušenějších. A když s těmihle lidmi sedíte u společného stolu, získáte možnost vzájemně se líp poznat. Při takových příležitostech vám navíc ostatní začnou víc důvěřovat.“

2. Poslouchejte, co ostatní říkají

„Než si ujasníte svoje stanoviska, měla byste si vždycky předtím vyslechnout i cizí názory. Mimochodem, jedna ze silných stránek prezidenta Obamy je ochota naslouchat a testovat na druhých vlastní argumenty. Když pak učiní nějaké rozhodnutí, může si být jistý, že jedná správně. Změna názoru není chyba, je to znak osobního růstu a vyspělosti.“

3. Bojujte v nejlepší možné chvíli

„Někdy je O.K. přitlačit na pilu, jindy zase musíte zpomalit. Postupujte tak, aby to bylo v souladu s vašimi  zásadami, kterých se za každou cenu zuby-nehty držte. V kariéře za ty roky určitě narazíte na lidi, kteří přemýšlejí úplně jinak než vy. Nemusíte být ale jedním z nich, prostě nenásledujte stádo za každou cenu.“

1 / 2