Nejinak je tomu i v Čechách – tradiční říjnový svátek designu Designblok patří právě Heinekenu. Letošní ročník je ve znamení progresivního uměleckého stylu Vectorfunk, jehož motiv se objevuje i na nové party lahvi Club Bottle. Ta je dílem amerického designéra Matta Moora, jehož tvorba se vyznačuje užitím abstraktních prvků.
Týdenní show, které dominuje hra s UV světlem, ostré linie a promyšlená práce s klíčovými detaily odstartovala 7. 10. na opening party, které byl Heineken hlavním partnerem. Slavnostně odhalena zde byla i lahev Club Bottle a odehrála se jedinečná V-motion show. Kromě expozic v uměleckém stylu Vectorfunk a designových chill-out barů nabízí letos Heineken ještě mnohem více. Nejen studenti designu se mohou těšit na workshop s Lee Gibsonem. Každý návštěvník Designbloku by se také měl určitě ukázat minimálně na jedné ze 4 stylových afterparties, kde se bude vůbec poprvé v ČR servírovat drink Heineken Fusion. Cílem je lidem zprostředkovat Vectorfunk prostřednictvím různých zážitků, emocí a cest, které jsou součástí ojedinělé kampaně.
Hlavní expozice s názvem Visual experience se veřejnosti otevřela právě dnes v prostorech Nákladového nádraží Žižkov. Nechybí ani loni hojně navštěvovaný a oblíbený designový bar, kde se bude servírovat výtečné pivo v lahvi Club Bottle a kde můžete potkat i samotné autory instalace. Expozice ve stylu Vectorfunk je dílem designérů Jana Plecháče a Henryho Wielguse. Návštěvníci zde navíc mají možnost soutěžit o designovou kolekci od kreativní skupiny OKOLO.
Značka nicméně ukazuje svůj cit pro design také v Kafkově domě u Staroměstského náměstí, kde instalaci vytvářelo studio deForm, složené z Václava Mlynáře a Jakub Pollága. Ani zde nechybí stylový UV bar a chill-out koutek s dostatkem vychlazeného Heinekenu. UV baru bude navíc každý večer hrát DJ.
„Celý prostor expozice, kterou jsme navrhovali, je doslova pohlcen prvky Vectorfunku a díky hře s UV osvětlením vznikl pro návštěvníky dokonalý zážitek. Určitě to nebude nuda,“ poodhaluje instalaci na Žižkově designér Jan Plecháč. „Značka Heineken dlouhodobě spolupracuje s předními českými designéry, např. na vytváření prémiového designu do exkluzivních barů a klubů. V Praze se jedná například o SaSaZu, Meccu či Blue Light. Nejnovějším přírůstkem je Top Gear, kde se objevuje právě Vectorfunk,“ dodává Richard Gažo, brand manažer značky Heineken.
V rámci Designbloku organizuje Heineken speciální workshop, toho se zúčastní známý zahraniční designér Lee Gibson, který se věnuje nejen produktovému a interiérovému designu, ale například také fotografii nebo grafice. Jeho účast na Designbloku není zdaleka první spoluprací se značkou Heineken. Od roku 2011 je Gibson nedílnou součástí Heineken Open Design Experience a je autorem stylového Heineken Lounge na letošním Milan Design Week.
Ti, kteří kromě designu vyhledávají i zábavu v podobě stylových party, by jistě neměli vynechat ani jeden z večírků, které budou ve čtyřech exkluzivních pražských barech. V průběhu Designbloku budou probíhat speciální afterparties v režii Heinekenu, a to v Tretter‘s Coctail Baru (dnes 8. 10.), Bugsy‘s (středa 9. 10.), Blue Light Bar (čtvrtek 10. 10.) a Infinity (sobota 12. 10.). Bary budou netradičně designově označeny, některé dokonce formou projekce ve stylu Vectorfunku. Bude se zde podávat jedinečná novinka – drink Heineken Fusion (pivo Heineken namíchané se speciálními přísadami), který bude v Čechách k ochutnání vůbec poprvé v historii. Drink bude nabízen ve 3 příchutích - Heineken Arctic s mátou, Heineken Equator s chilli a Heineken Lima s citronovou trávou, a to jen exkluzivně v průběhu konání Designbloku. V klubu Infinity bude navíc představen designový DJ pult z dílny Petra Olaha a proběhne zde netradiční battle mezi designéry.
Pivo značky Heineken s původem v Amsterodamu patří k ikonám mezi pivními značkami všude ve světě. V České republice se Heineken zaměřuje na oblast designu, kdy ve svých TOP podnicích vyvíjí s mladými a talentovanými designéry chytré a poutavé designové prvky a kde je k dostání exkluzivní aluminiová lahev Star bottle. Heineken je v ČR také partnerem designových událostí roku, jako jsou Designblok nebo ceny Czech Grand Design. Ve světě se prosazuje na trzích ve více než 170 zemích světa, kde se denně prodá až 25 milionů piv této značky. Heineken je celosvětově významným partnerem prestižní fotbalové Ligy mistrů, ale také hudebních festivalů a filmů s Jamesem Bondem.