25. srpna 2018
Pomocníky při hubnutí najdete i tam, kde to nečekáte. Například v květináčích nebo sáčcích s bylinkami!

Jinými slovy – bylinky jsou nejen zdravé a dodávají pokrmům patřičný šmrnc, ale mají vědecky prokázané účinky i co se týká hubnutí. Některé startují spalování, jiné navozují pocit sytosti a další podporují trávení. Je načase vyznat se v nich i z dietní stránky a ne jen podle úchvatné vůně nebo chuti.

Bazalka
Patří mezi nejúčinnější startéry trávení. Pomůže vám i s nadměrnou plynatostí. Jediné, na co byste si měli dát pozor, je fakt, že bazalka zároveň podporuje chuť k jídlu. Kombinujte ji proto s vhodnými potravinami. Mnohem lepší službu vám prokáže v těstovinovém salátu (viz náš tip) než například zamíchaná pouze do zeleniny.

Tymián
Má v podstatě tytéž účinky jako bazalka – urychluje trávení. S plynatostí si poradí ještě o něco lépe, takže je dobré (a chuťově pozoruhodné) přidat ho špetku k luštěninám.

Majoránka
Vlastnostmi patří do trojlístku s předchozími dvěma bylinkami. Zároveň je dobrým přírodním lékem proti průjmu (a mimochodem i proti kašli). Také majoránka stimuluje chuťové buňky. Když už máte jídla na talíři méně, než byste si přála, alespoň si ho řádně užijete.

Oregano
Navozuje pocit sytosti. Přesně to potřebujete, abyste neustále nebrousila po něčem na zub. Nehledě na to, že oregano působí zázračně na psychickou kondici. A kdo je v pohodě, nemusí mlsat.