5. října 2017
Nikdo po vás nechce, aby se z vás ve chvíli, kdy vstoupíte do kanceláře, stal jiný člověk. Chcete-li však v práci něco dokázat, hodí se skloubit svou jedinečnost s profesionálním chováním. Buďte svá, jen se trochu přizpůsobte prostředí.
1 / 2

Mlčte o intimnostech

Ať vycházíte s kolegy sebelíp, váš vztah má zůstat především pracovní; nejsou tady od toho, aby vám dělali vrbu. Brzděte tedy se svěřováním. A nevynášejte soudy (kladné ani záporné) o jiných členech týmu, protože vedoucí vás přestanou považovat za nestrannou, objektivní osobu a raději vás nebudou přibírat k rozhodování.

Co ano: Potřebujete-li se uvolnit a postěžovat si na partnera, zajděte na oběd s kamarádkou, která pracuje jinde.
Co ne: Prozradit spolupracovníkům, že vám to s přítelem neklape v posteli. Jak vás potom mají brát vážně?

Ukliďte si

Myslíte si – podobně jako umělci –, že nepořádek svědčí o tom, že jste tvůrčí bytost? Doma se klidně řiďte heslem Pořádek je pro blbce, inteligent zvládne chaos, ale v kanceláři si uklízejte. Pokud máte na stole hrnek s plísní u dna a opatlanou klávesnici, kazíte si pověst. Šéf ve vás vidí zmatkářku; nedivte se, že svěřuje důležité úkoly jiným – bojí se, že vy byste se pod jejich tíhou zhroutila.

Co ano: Každý pátek si vyhraďte dvacet minut na generální úklid svého stolu.
Co ne: Doufat, že se nepořádek jednoho dne sám od sebe urovná.

1 / 2