10. října 2017
Přináší deset nápadů na zdravé a vyvážené snídaně, které nejen dobře chutnají, ale dodají vašemu tělu vše, co potřebuje.

„Jaké ráno, takový celý den. Dopřejte si dobrou a zdravou snídani, která vám pomůže vykročit do dne pravou nohou. „Po dlouhém nočním půstu je vaše tělo vyhladovělé a dehydrované. Snídaní doplníte živiny, nastartujete metabolismus a dodáte tělu energii na celé dopoledne. Nezapomeňte, že výživná snídaně vám pomůže zahnat dopolední chutě na nezdravé pamlsky,“ říká Susan Bowermanová, výživová expertka společnosti Herbalife.

Jak na zdravou snídani?

Vyvážená snídaně by měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, ideálně 20 až 30 gramů. „Tento objem proteinů vás zasytí, podpoří zdraví svalů a společně s vybranými zdravými sacharidy zajistí přísun energie. Sacharidy si dopřejte v podobě čerstvého ovoce nebo zeleniny. Pokud vám to dovolí váš denní rozpočet kalorického příjmu, klidně si ke snídani dejte i kus celozrnného pečiv,“ doporučuje Susan Bowermanová.

Tipy na zdravou snídani:

1. Míchaná vajíčka s čerstvým špenátem a kapkou balzamikového octa. Čerstvé ovoce.
2. Proteinový shake s nízkotučným nebo rostlinným mlékem a ovocem.
3. Bílý jogurt s čerstvým ovocem a skořicí, nebo nakrájenou zeleninou a trochou mletého pepře.
4. Ovesné vločky zalité nízkotučným nebo rostlinným mlékem, doplněné proteinovým práškem a čerstvým ovocem.
5. Kukuřičné tortilly plněné nízkotučným sýrem, černými fazolemi a jemnou rajčatovou salsou. Čerstvé ovoce.
6. Celozrnné toasty potřené avokádem s plátkem krůtí šunky. Čerstvé ovoce.
7. Rozmačkané tofu, lehce orestované na olivovém oleji s čerstvou zeleninou a bylinkami. Čerstvé ovoce.
8. Celozrnné krekry se sýrem ricotta, posypané lesními plody.
9. Plátek lososa na opečeném celozrnném toastu. Čerstvé ovoce.
10. Snídaně „co dům dal“: zbytek vloček, proteinového prášku, zeleniny a ovoce v různých kombinacích jsou vždy správnou volbou.