24. ledna 2018
Potřebujete ulevit od stresu, uklidnit mysl a získat duševní pohodu? Inspirujte se 10 technikami lektorky jógy Zuzany Klingrové, které vám pomohou získat zpět ztracený klid a celkově zpomalit životní tempo.

S.O.S. zklidnění

Dechová technika, která vám pomůže zklidnit mysl. Položte ruce na uši, zavřete oči a zaměřte se jen na svůj dech. Vnímejte, jak vzduch, který vdechujete a vydechujete prochází vaším nitrem. S nádechem cítíte chlad, procházející přes nos, s výdechem teplo. Zkuste naslouchat jen vašemu dechu. Zůstaňte tak třeba jen pár vteřin.

Buďte off-line

Zkuste se na hodinu denně odpojit od mobilního telefonu, počítače, Facebooku, Twiteru, Instagramu… Každý den si stanovte pevný čas, kdy se „odpojíte“ a budete jen sami se sebou.

Mohlo by vás zajímat: Skoncujte s napětím a stresem! Víme, jak na to!

Střídavý dech

Pomáhá harmonizovat levou a pravou mozkovou hemisféru, sympatikus a parasympatikus. Je jedním z nejúčinnějších jogínských nástrojů v boji proti stresu. Položte pravý prostředníček a ukazováček mezi obočí, pravý palec na pravou nosní dírku. Nadechněte se levou nosní dírkou, pak položte prsteníček a malíček na levou nosní dírku. Uvolněte pravou a vydechněte pravou nosní dírkou. Nadechněte se pravou, vydechněte levou nosní dírkou. Tento dechový cyklus opakujte minimálně 5x. Vnímejte pocit vnitřního klidu, zklidnění tlukotu srdce.