13. března 2019

6. Nepřejídejte se

Naše tělo potřebuje mnohem méně potravy, než jsme zvyklí mu dodávat. Jezte pomaleji, užijte si každé sousto, a když se cítíte plní, můžete si dát něco malého později. Je to rozhodně lepší než se přejídat.

7. Jezte pomaleji

Když budete jíst pomaleji, budete se cítit plnější, a tím pádem toho sníte méně. Dát si načas s jídlem rovněž pomáhá lepšímu zažívání a vstřebávání živin ze stravy.

8. Denní dávka pohybu

Tělo, které se nehýbe, nemůže být zdravé. Cvičení převede vaši energii do pohybu, rozproudí krev a pomůže vám odreagovat se od každodenního stresu. Věnovat denně 30 minut pohybu je naprosté minimum, které byste měli svému tělu dopřát. Tuto půlhodinu můžete rozdělit na 2 až 3 etapy, ale ujistěte se, že se opravdu celkem hýbete alespoň 30 minut každý den.

9. Kvalitní odpočinek

Bez spánku není naše tělo schopné správně fungovat. Snažte se chodit spát pravidelně ve stejnou dobu, aby se vaše tělo mohlo nastavit na váš denní rytmus. Spěte minimálně 7 hodin každý den.

10. Pište si deník

Sledujte svoje zvyky a pokroky. Vytvořte si osobní profil na interaktivním online portálu Index zdraví a sledujte, jak si vedete. Index zdraví vám den po dni připomene, na co nezapomenout a čím svůj program zpestřit, abyste se cítili dobře a byli v takové kondici, v jaké být chcete.

Náš tip: 10 tipů, jak najít chuť k pohybu?