20. října 2017
Díky modernímu stravování se většině z nás nedostává jedné z nejdůležitějších živin, které naše tělo potřebuje. Řeč je o vláknině, která je skvělým zdrojem energie, podporuje správné zažívání a je skvělým pomocníkem při hubnutí. Podívejme se společně, kde všude vlákninu najdeme.
1 / 3

1. Navy fazole

Vláknina v 1/2 šálku uvařených fazolí: 9,6 g

Navy fazole jsou jedním z nejlepších zdrojů vlákniny a lze je snadno zařadit do jídelníčku. Z fazolí lze udělat omáčky, přidat je do salátu, polévky nebo jako přílohu k jinému pokrmu. Navíc snižují riziko rakoviny prsu.

2. Tykev

Vláknina v 1 šálku pečených kostek: 9 g

Tykev neboli zimní dýně má jemnou sladkou chuť a obsahuje velké množství vitamínu C, kdy jedna porce pokryje zhruba 20% denní dávky Céčka.

3. Černé fazole

Vláknina v 1/2 šálku vařených fazolí: 8,3 g

Černé fazole jsou skvělé nejen pro naše zažívání, ale také podporují správnou funkci srdce, jelikož snižují cholesterol a působí preventivně proti srdečním chorobám.

1 / 3