14. března 2018
Bolí vás klouby, máte kašel nebo se vám spustila rýma. Pro tyhle případy čtěte pár tipů, aby od vás viróza zase co nejdřív odplavala.

1. Vstanete a cítíte se hrozně

Máte dilema, jestli zůstat doma, nebo vyrazit do práce? Pokud máte teplotu vyšší než 37,5°, třeští vám hlava, kašlete a k tomu se vám přidaly třeba i střevní potíže, zůstaňte v posteli. Čím dřív nemoc podchytíte, tím větší šanci na rychlé uzdravení máte. Na druhou stranu pokud příznaky nejsou tak strašné, zkuste tuhle psychologickou pomůcku: Prostě je ignorujte. Někdy, když se totiž lidé cítí slabí, své problémy schovávají právě za nemoc. Myslí si, že když ulehnou, vyhnou se realitě. To ale nepomůže:)

2. Hodně pijte

Do začátku dne je nejlepší pomerančový džus plný vitaminu C. A pak průběžně doplňujte tekutiny. Potřebujete vypít osm až deset sklenic vody za den! K tomu se rozhodně vyzbrojte zázračnými životabudiči, jako je echinace a ženšen. Ideálně v téhle kombinaci! Postaví vás bleskově na nohy!

NÁŠ TIP: Byliny a koření – které vám nejvíc prospějí?

3. Vezměte prášky na milost

Když už choroba začala útočit, je lepší posílit svůj imunitní systém lékem. Látky paracetamol a ibuprofen sníží teplotu a zastaví ztrátu dalších tekutin. Spolkněte jednu dávku ráno a druhou hned odpoledne!

Embed from Getty Images

4. Nenuťte se do jídla

Nejspíš vás přepadlo nechutenství. Zkuste ho překonat aspoň potravinami, které pomáhají. V průběhu dne jezte banány a k obědu si dejte kuřecí vývar. Bílkoviny z masa dodají sílu, zatímco banán je plný draslíku, který obnoví imunitu.

Bude vás zajímat: 5 pomocníků pro dny plné bacilů

5. Zůstaňte vzhůru

Rozhodně si můžete trochu zdřímnout a načerpat síly, ale během odpoledne vám postačí usnout na maximálně čtyřicet minut. Upadla byste do hlubokého spánku, ze kterého byste se probudila ještě unavenější. Navíc celou noc byste spocená probděla!

6. Vzduch pomáhá

Pokud se odpoledne cítíte už trochu líp, jděte na krátkou procházku. Deset minut na čerstvém vzduchu vás osvěží. Tělo tak začne pracovat správně mnohem dřív.

7. Běžte brzy spát

Zkuste ulehnout zhruba o hodinu dřív, než jak jste normálně zvyklá. Další den budete ráno mnohem čilejší.