2. února 2019
Že vám každý den vypadne pár vlasů, je samozřejmě normální. Souvisí to s jejich přirozenou obnovou a obměnou. Pokud se vám ale zdá, že je jich denně na zemi více než stovka, měla byste zapátrat po příčině a začít situaci řešit. Jak?

Příčin, které způsobují nadměrné vypadávání vlasů, existuje hned několik. A některé z nich spolu dokonce souvisí.

Důvodem může být například prodělaná infekce, nedávno podstoupená operace nebo radikální dieta spojená s nezdravě rychlým zhubnutím. Vlasy vám ale můžou výrazně prořídnout také po vysazení antikoncepce, kvůli permanentnímu stresu nebo určité nadměrně stresující události, která vás nedávno potkala. Na vině může být i užívání nejrůznějších léků. V horším případě zaviní žalostný stav vaší kštice onemocnění štítné žlázy, jater nebo ledvin. V neposlední řadě se pak vlasy mění v době těhotenství a obměnou prochází i pár měsíců po porodu.

Odhalit, proč ubylo vlasů právě vám, je o to horší, že se problém zpravidla dostaví až s dvou až tříměsíčním zpožděním. Pokud tedy chcete objevit pravou příčinu padání vlasů, vyplatí se zapátrat v paměti a zjistit, co zásadního se vám v životě událo zhruba před čtvrt rokem. Ještě důležitější než nalezení příčiny je ale vyřešení aktuálního stavu. Nachystali jsme pro vás proto několik rad a doporučení ze strany odborníků.

1. Začněte užívat vitaminy a minerály

Z hlediska výživy může padání vlasů zavinit například nedostatek minerálů, zejména železa nebo zinku. V lékárně se vám proto vyplatí nakoupit doplňky stravy s obsahem právě těchto minerálních látek. Stejně tak vlasům prospěje i zvýšený přísun křemíku a menthioninu.

Zlepšení stavu vlasů – tedy omezení jejich vypadávání, většího lesku i vitality – si všimnete asi po třech až čtyřech měsících po každodenním užívání těchto doplňků. Nenechte se tedy odradit, když výsledky neuvidíte hned. S obnovou vlasů je to vždycky běh na dlouhou trať.

2. Dbejte na celkově vyváženější stravu

Kromě potravinových doplňků si ale posviťte i na svůj jídelníček. Vlasy potřebují potraviny bohaté na vitaminy a zmíněné minerální látky, jezte proto pestře a vyváženě. Vybírejte si potravy bohaté nejen na železo a zinek, ale také na fosfor, aminokyseliny a bílkoviny. Do jídelníčku zařaďte také luštěniny a ryby. Mlsejte různé druhy semínek a oříšků (samozřejmě nesolených), snídejte ovesné vločky a samozřejmě myslete na dostatek ovoce a zeleniny.

3. Dejte si záležet na výběru vlasové kosmetiky

K nadměrnému padání vlasů může přispět i používání nesprávně zvolených přípravků na vlasy. Zaměřte se proto na kosmetiku určenou právě pro vlasy, které nadměrně padají. Tyto produkty zpravidla obsahují keratin, panthenol, mnohdy také posilující extrakt z rozmarýnu či chmelu, anebo například taurin, který usnadňuje produkci růstových faktorů a zároveň vlasy posiluje i vyživuje.

4. Domluvte si konzultaci s odborníkem

Také estetická medicína a dermatologie dnes nabízí řešení. Na klinice můžete vyzkoušet například vlasovou mezoterapii. Jedná se o ucelenou kúru pro vlasovou pokožku a vlasy. Počet opakování této ambulantní procedury záleží na konkrétním problému s vlasy a jejich stavu, což určí dermatolog na konzultaci, která ošetření předchází.

„Při vlasové mezoterapii se přímo do pokožky hlavy aplikuje léčivá látka Dermaheal HL, která obsahuje růstové faktory, kmenové buňky, vitaminy a další léčivé látky. Spolu s klíčovými živinami tak vlasové kořínky dostávají impuls k obnově. Pokožka hlavy se následně lépe prokrvuje a samotné vlasy se stávají hustší, silnější, odolnější a na první pohled lesklejší,“ popisuje hlavní korektivní dermatoložka z MEDICOM Clinic, MUDr. Markéta Majerová.