15. února 2019
Každá z nás, která se dřív nebo později bude odhodlaně pouštět do jakékoliv diety, spadne pravděpodobně jednou do krize. Jak krizi odhalit a přelstít sebe sama, dřív než zhřešíte?

Je opravdu hodně diet, návodů, receptů, jak efektivně zhubnout. Pravidelně vám přinášíme tipy na novou dietu, jak posílit svaly nebo jak rychle shodit do šatů. Ale co si budeme nalhávat, jsme jenom lidi a krizí, kdy se vám chce s dietou na den dva přestat, nebo večerů, kdy si říkáte ‚dnes by mohla dieta počkat‘, je nespočet. Tady jsou čtyři největší.

Krize č. 1 – návštěvy

Úspěšně dodržujete všechna dietní opatření, sotva ale přijdete na návštěvu ke známé, valí se na vás ze všech stran pobídky k ochutnání všech možných, jen ne dietních dobrot. Odmítnout by znamenalo urazit, cítíte se rozpolcená.

Máte dvě možnosti. Buď své kamarádce (matce) nahlásíte předem, že držíte dietu, a poprosíte ji o vytvoření dietní mňamky, anebo si budete pečlivě vybírat ta nejméně hříšná jídla a budete uždi­bovat opravdu jen lehce.

Krize č. 2 – hříšné rituály

Jste zvyklá zobat u televize chipsy či jiná zakázaná jídla? Zaměstnejte se něčím, co vás od nutkání odláká. U televize můžete například cvičit nebo se věnovat domácím pracím, například žehlení. Pokud je touha silnější než vy, volte zdravé pochoutky – například ovocný salát…