24. srpna 2017
Mluvit o tom, co vás trápí, je klíčem k vyřešení partnerských problémů. Pravidlo, které platí ve většině situací. Jsou ale chvíle, kdy je potřeba smířit se s tím, že některé věci prostě nezměníte, a přesto můžete být šťastná.
1 / 4

Neshody k partnerství patří a značnou část soužití tvoří hledání kompromisu, který by uspokojil všechny zúčastněné. Jenže ne ve všem lze ke kompromisu dospět. Podle nejnovějšího výzkumu odborníka na mezilidské vztahy Johna Gottmana se až šedesát devět procent všech partnerských konfliktů nikdy nevyřeší, a přesto kolem nás žije spousta spokojených párů.

Tajemství spočívá ve schopnosti rozpoznat, kdy je čas přestat řešit problémy a být spolu dál s vědomím, že vždycky bude existovat něco, v čem se neshodnete. Jak poznáte, kdy nastala ta chvíle? Není to jednoduché, ale poradíme vám, abyste se lépe zorientovala, a prozradíme i Gottmanův tajný trik, jak se smířit s realitou…

Kdy je čas přestat?

Dlouhotrvající konflikt by mohl váš vztah poškodit, proto možná přišel čas přestat hledat ideální řešení a přijmout některé věci tak, jak jsou. Takový krok svědčí o zdravém a šťastném partnerství. Párová poradkyně Barbara Markhamová nabízí pět jednoduchých pravidel, jak poznat, kdy už máte na hádky zapomenout.

Pravidlo první: Když je spor příliš zatížen emocemi

Některé neshody se zkrátka bez vzteku nebo slz neobejdou. „Tyto konflikty jsou emocionálně velice vyčerpávající, a když se k nim neustále vracíte, zbavujete tím vztah veškeré životní energie,“ varuje Barbara Markhamová. Rozčílí se partner pokaždé, když přijde řeč na jeho dochvilnost? Propukáte v pláč, kdykoli okomentuje vaši ne zcela perfektní péči o domácnost? Pak je nejvyšší čas na tyhle věci zapomenout. „Citově nabité hádky se často dotýkají osobních vlastností, takže se jedna strana cítí pod palbou. Dříve nebo později budete muset připustit, že tyto charakterové rysy jsou nedílnou součástí vašeho partnera, a třeba si je nakonec začnete i hýčkat,“ tvrdí Markhamová. Prolomte bludný kruh vzájemného obviňování, nikam to nevede.

1 / 4