7. prosince 2018
Ne, žádná afrodiziaka to nejsou! Strava je občas pěkná alchymie.

Zdá se vám, že máte v posledních týdnech menší chuť na sex než v průběhu roku? Není to nic zvláštního, nebojte, má to tak většina populace. V období předvánočních stresů a shonu spousta lidí na milování ani nepomyslí, a to ani pokud mají stálého milujícího partnera. Za vším stojí hormony, jak jinak!

Mrazivé počasí a nedostatek sluníčka, v kombinaci s již zmiňovanými náročnými týdny, vedou často k extrémnímu snížení libida. Tedy pokud neděláme něco pro to, aby tomu tak nebylo. V tomto období nám totiž chybí vitamin D, který primárně získáváme ze slunečního záření. Nedostatek „Déčka“ pak znamená snížení hladiny testosteronu a estrogenu, tedy hormonů, velmi důležitých pro naší chuť na sex. Celkově klesá i naše energie, často se cítíme velmi unavení.

NÁŠ TIP: 5 sexuálních rekordů, které vám vyrazí dech!

Takže jak na to?

Tady máte pár tipů, co by mohla (a měla) obsahovat vaše snídaně. Zkuste zapojit aspoň něco z těchto tipů! Dojde ke zvýšení příjmu bílkovin po ránu a uvidíte, že se situace zlepší!

  • houby – konkrétně žampiony nebo hlívu
  • tučné ryby – třeba makrelu
  • vajíčka – nejlépe z volného výběhu
  • cereálie – pozor na to, aby byly opravdu kvalitní a obsahovaly dostatek bílkovin
  • Speciální tipy: Spoustu vitaminu D mají tresčí játra nebo rybí tuk, kterými určitě nic nezkazíte

Čtěte také: Láska a sex podle znamení zvěrokruhu