23. prosince 2010
Ztrácíte klíče od domu a v práci se nemůžete na nic soustředit? Uchylte se do zenového ústraní a budete mít svatý pokoj! Alespoň to tvrdí Ivana Růžičková.
1 / 2

Zen vám dodá energetickou vzpruhu a zbystří vnímavost. Představuje svéráznou odnož buddhismu, a přestože vznikl v Číně, jeho účinky svádějí celý západní svět. Slovo „zen“ znamená v japonštině „meditaci“. Nehnuté sezení, vyrovnaný dech a vyčištěná hlava vás totiž podle zenových mistrů nejspolehlivěji dovedou do říše absolutní pohody.

1. Jak se vrhnout do meditace?

Usaďte se do tiché, příjemně vytopené místnosti, v níž vás nebude nikdo rušit. Pokud sdílíte pokoj s přítelem, pošlete ho na procházku nebo mu kupte lístek do kina.

2. Rozjímat se vám bude nejlépe nalačno.

Oblečte se do volného oděvu světlé nebo šedivé barvy a posaďte se do tureckého sedu. Jste-li již pokročilá jogínka, uvelebte se v pozici lotosového květu

3. Mírně přivřete oči a snažte se držet trup vzpřímeně a bez pohnutí.

Zpočátku se nemusíte v této poloze cítit dvakrát příjemně, ale když vytrváte, vaše tělo se božsky uvolní.

4. Hlavním cílem meditace je vaše klidná mysl.

Abyste tohoto blaženého stavu dosáhla, přestaňte se ztotožňovat s myšlenkami, jež vám v hlavě bez ustání vyvstávají. Pomůže vám, když se soustředíte na svůj dech. Počítejte každý nádech a výdech až do deseti a pak znovu dokola. Zpočátku meditujte patnáct, později třicet minut.

1 / 2