20. září 2014
Jeden z rozsáhlejším výzkumů na toto téma proběhl mezi léty 2008 a 2011 ve Velké Británii. Přibližně polovina všech, kteří mají přístup na internet, se někdy zaregistrovala na nějaké seznamce.
1 / 2

Jaké jsou skutečné výsledky tohoto typu seznamování? Můžete věřit provozovatelům seznamek, kteří vám celou věc vymalují tak idylicky, že vám v uších budou znít svatební zvony, anebo naopak hororovým zkazkám těch, kteří tam narazili na úchyly. Týmy psychologů nelení a seznamkovou skutečnost stále zkoumají. Tady je pár informací, které by se mohly hodit:

1. Ti, kteří operují na seznamkách, nejsou loseři. Častým stereotypem je, že přes seznamku se seznamují jen ti nesmělí a v seznamování „face to face“ neúspěšní. Skutečnost je však spíš opačná. Pravděpodobnější je, že člověk, s nímž se na seznamce dáte do řeči, je velmi sociálně zdatný, má vyšší sebevědomí a nestydí se kontaktu. 

2. A co fotky? Každý instinktivně tuší, že fotka, první vizuální vjem, se při seznamování dost počítá, takže si na profilových snímcích dáváme záležet. Nicméně během výzkumu psychologové namátkou zkoumali 780 profilů a fotografie srovnávali se skutečnou vizáží daného člověka a – světe, div se – neshledali markantní rozdíly. Jen v šesti případech tohoto průzkumu byla fotografie falešná, tj. byl na ní někdo úplně jiný, každý osmý snímek byl však více než pět let starý.

3. Internetoví seznamkáři lžou (ale jenom trošku)! Ženy ubírají v průměru pět procent na váze, muži přidávají pár centimetrů do výšky. To, že lži nejsou nijak markantní, je koneckonců logické. Lidé se chtějí většinou co nejdříve setkat osobně, a když se někdo popíše jako Johnny Depp a v reálu vypadá jako řezník Krkovička, s takovou lží by daleko nedošel…

4. Jak na to nejlíp? Ženy dostávají nejvíce nabídek, když z fotky hledí zpříma do očí s trochu flirtujícím výrazem. Nejméně úspěšné jsou ženy s pohledem mimo. U mužů nejvíce bodují ti, kteří se nedívají do objektivu a neusmívají se. Nejvíce úspěšní bývají pisatelé, kteří jsou na profilové fotce s nějakým zvířetem, dělají něco zajímavého nebo jsou na netradičním místě. Naopak mnohem méně úspěšné jsou fotky z postele.

1 / 2