18. května 2014
Jak velká část komunikace mezi námi probíhá skrze esemesky, statusy a maily?
1 / 3

Ten opravdový svět, jak jsme ho znávali, je minulostí. Místo těkavého pohledu z očí do očí a neumělého vyznání lásky nás čeká několik studených slov na displeji chytrého telefonu nebo tabletu a za nimi symbol srdce. Místo vyprávění zážitků  zkratkovitý popis a několik „smajlíků“ – to jako že to byla fakt zábava. Místo vyznání plného emocí jen pár vět bez prožitku z intonace a další symboly… Uvědomujeme si, kam až může vést to, že jsme tak moc propadli svěřování se zdím a přístrojům?

Je psí límec kolem krku opravdu jediný způsob, jak zabránit, abychom místo do chytrého telefonu koukali jeden na druhého? S reklamou v tomto duchu i s určitou nadsázkou přišel před časem jeden z nejznámnějších výrobců limonád. Jeho snahou je nejen upozornit na svůj produkt, ale také na stále častější výjev kolem nás. V restauracích, školách, čekárnách, za volantem i v ložnici. Chytré telefony si nás v kombinaci se sociálními sítěmi omotaly kolem prstu.

Reklama zatím běží pouze ve Spojených státech. Na dvojice či skupiny lidí hledících do mobilních telefonů místo klasického rozhovoru však narazíte všude – alespoň všude v technicky vyspělém světě. Výrazné červené psí límce se ve spotu jmenují Coca-Cola Social Media Guard, tedy jakýsi ochránce před sociálními médii. Není přes ně pohodlně vidět na displej telefonu, a tak se lidé po čase vracejí ke kořenům. Ke klasické komunikaci tváří v tvář.

Chytré telefony způsobily dozajista revoluci. Vše máme po ruce. Maily, fotografie, internet, sociální sítě… Zkrátka vše, co pro svůj život potřebujeme. Jen si v hlavě promítněte, kolik času s ním trávíte? Displej mobilního telefonu se pro většinu z nás stal automatickou součástí života. Pokorně si stahujeme další funkce a programy, které nám mají ulehčit život. Kde najdeme nejbližší bankomat, který hotel má dostatek hvězdiček, puzzle pro „otrávené“ děti v autě…

1 / 3