29. července 2013
Sebevědomí je alfou omegou našeho životního štěstí. Když se máme rády a umíme se podporovat, má to obrovský vliv na naše partnerské vztahy, finanční situaci, kariéru i zdraví. 
1 / 2

Tip číslo 1 – Napište si pozitivní seznam
„Umíme na sobě hledat chyby a neustále posloucháme našeho vnitřního kritika. Umění naopak je se pochválit a vidět na sobě pozitiva, která máme,“ komentuje ženské sebevědomí Lenka Černá, koučka a partnerka kampaně Dove Objev svoji krásu. Tak tedy, vezměte si papír a napište si na něj všechny své pozitivní vlastnosti a přednosti. Tento papír si každý den přečtěte a připomeňte si, jak jste skvělá! Nalepte si jej na ledničku, dejte si jej pod polštář anebo si jej klidně noste sebou na pohovory. Než vkročíte do budovy, stačí si pozitivní seznam přečíst. Pomůže vám totiž i v tento stresový moment!

Tip číslo 2 – Chvalte se před zrcadlem
Naučte se chválit a podporovat nahlas před zrcadlem. Díky tomu, že se vidíte, mají vaše slova větší sílu. A tak, když se ráno líčíte, řekněte si nahlas pro sebe: “Mám se ráda” nebo “Vážím si sama sebe”. Není to zcela jednoduché, avšak brzy uvidíte, jakou tyto slova budou mít moc!

Tip číslo 3 – Zjistěte příčiny vašeho podceňování
Pokud každý den posloucháte vašeho vnitřního kritika a neumíte ho zastavit praktickými pomůckami, budete muset zjistit kořeny vašich nepříjemných stavů. Proč si nevěříte a proč se cítíte méněcenná? Mnohdy naše podceňování řídí náš způsob výchovy, který ovlivňuje tzv. emoční naprogramování. To se dá rozklíčovat pomocí odborníka nebo kouče.  „V každém případě se dá se sebevědomím pracovat, a pokud vám to nejde o samotě, nebojte se na sobě zapracovat s profesionálem,“ dodává Lenka Černá.

1 / 2