20. dubna 2012
V poslední době na nás útočí ze všech stran. Doma, v práci, na nákupech... Nadešel čas s ním skoncovat jednou provždy.
1 / 4

Trápí vás migrény? Bolí vás na hrudi? Uhnali jste si žaludeční vředy? Nemůžete spát? Vítejte v klubu vystresovaných. O členy ne­má nouzi… Například k velkému finančnímu stresu se přiznalo sedm lidí z deseti! Stres vás dokonce může přepadnout i ve chvíli, kdy je na vás toho štěstí ‚nějak moc‘. Kdo by neznal pocení dlaní a bušení srdce před první schůzkou nebo obyčejnou cestovní horečku. Faktem bohužel je, že většinu z nás trápí stres z příčin ryze negativních, jako je přepracování, potíže s penězi nebo rozchod s partnerem. Připravili jsme tedy dvacet tipů, jak stresu zatrhnout tipec.

1. Kupte si nový diář
Patříte k lidem, kterým 24 hodin denně nestačí? Profesionálové v oblasti time-managementu tvrdí, že příliš nabitý den zažíváme jen proto, že si neumíme zorganizovat diář. Ještě dnes večer si sedněte nad ten svůj a projděte si posledních 14 dní hodinu po hodině. Kde máte časové rezervy? Skutečně musíte být všude? Podrobná analýza vás naučí rozvrhnout si čas efektivněji. Do svého rozvrhu zahrňte čtyři základní složky: čas pro práci, čas na fyzickou aktivitu, čas pro rozvíjení sociálních kontaktů – a čas jen a jen pro vás.

2. Hýbejte se!
Když se stresujete, vaše tělo vylučuje látky, jako je glukóza a adrenalin, které zvyšují krevní tlak a zrychlují tep. Fyzická aktivita je rychleji odbourá a vašemu tělu vrátí balanc. Nemáte čas zajít každé úterý na aerobik? Choďte o víkendu na procházky, na stanici autobusu pěšky, zapomeňte na eskalátory. Místo exotické dovolené (válení u moře) jeďte na lyže. Kupte si kolo. Endorfiny vyplaví už půlhodinka pohybu denně.

3. Prodlužte si ráno
Naučte se vstávat dřív, než musíte. Nejenže se vyhnete rannímu stresu, ale můžete v klidu dořešit denní program. Vřele doporučujeme jít si ráno zaběhat. Nalačno spálíte nejen nejvíc kalorií, ale ještě si na úsvitu dne zvednete v krvi endorfiny. Před odchodem do práce se také nezapomeňte nasnídat.

1 / 4