Děsíte se okamžiku, kdy se u vašeho stolu zastaví kolega, který zřejmě nechápe, co je to deodorant a čistá košile? A jste si jistá, že vy kolegům také něčím ‚nejdete na nervy‘? Tady je deset užitečných rad, které vám s nimi zajistí bezproblémově strávenou pracovní dobu.
1. Neprezentujte soukromí
Dobře zvažte, který z kolegů nebo kolegyň je zvědavý na to, co jste vařila svému partnerovi v neděli, kolik gólů dal váš bráška na sobotním fotbalovém turnaji nebo kdo stojí o dvacetiminutovou prezentaci fotek z vaší poslední dovolené u moře. Vynechte detaily ze svého soukromého života, snažte se potlačit hyperextrovertní sklony a spíš vyčkávejte, jestli se vás někdo zeptá. Odpovězte vstřícně, mile, ale krátce. Nikdy nemluvte o své finanční situaci. Nesdělujte výši platu, bonusů, dědictví, cenu věcí, které jste si pořídili, cenu nemovitostí apod. Do toho nikomu nic není.
2. Neroztahujte se
V některých firmách upravuje vzhled pracovního stolu interní nařízení. I kdyby u vás v práci žádné neplatilo, vynasnažte se udržovat pracovní místo střízlivě upravené. Fotky všech rodinných příslušníků, 150 dětských výtvorů, plyšová žirafka od kamarádky, knoflíky pro štěstí, džungle kytek a sbírka hrnečků – to není nejlepší řešení vašeho prostoru. Nejde jen o to, že se opravdu nic nesmí šířit přes hranici sousedního stolu nebo nástěnky, ale také o to, že se na to nedá koukat.
3. Neintrikujte a nepomlouvejte
Jakkoliv to láká, zdrbnout blondýnku, která nastoupila minulý týden jako šéfova nová asistentka, nebo kolegu, který permanentně ráno chodí pozdě, zdržte se soukomých komentářů. I v rámci kanceláře s kolegyní, která je vaší blízkou kamarádkou. Tendence pomlouvat se může snadno obrátit proti vám.
Vždyť dotyčná kolegyně-kamarádka si může logicky pomyslet: „Když takhle pomlouvá blondýnu, co asi říká o mně?“ Vystříhejte se negativních komentářů na minulé pracoviště. Jde o stejný princip. Když si ve snaze zavděčit se novým kolegům vezmete na paškál své minulé kolegy, vzbudíte jen podezření, že jste pomlouvačná osoba. Zároveň, pokud je to možné, zůstaňte nestrannou osobou, nepřidávejte se k žádným ‚frakcím‘ a snažte se slušně vycházet se všemi kolegy napříč firmou.