30. června 2018
Tatiana Žideková: Již od útlého dětství sportuji. V dětství jsem nikdy neřešila, co jím. O stravování se starali rodiče s ohledem na jejich zvyky.

Nepotřebovala jsem tehdy řešit žádné problémy, protože jsem měla metabolismus dítěte. Jak mi přibývaly léta a já jsem se začala více vnímat okolí a nové informace, všimla jsem si, že není vše úplně ideální a v souladu s mými představami. Že genetika a sport už nestačí a že tu tresku s rohlíkem, která mi tak velmi chutnala, musím občas něčím nahradit. Tento fakt jsem si výrazně uvědomila asi tak před 5 lety. Tehdy jsem se dost zhurta pustila do cílevědomého cvičení. Myslím si, že jsem v té době udělala se svým tělem poměrně výrazný skok.

Důvodem bylo i to, že současně s pravidelným cvičením pod dohledem trenéra jsem svou celou stravu otočila o 180 stupňů. Chleba a rohlíky jsem nahradila zeleninou. Úplně jsem vysadila sladkosti a cukr a svou touhu po sladkostech jsem si dopřála jedině v podobě různého ovoce. Výsledek se dostavil poměrně rychle.

Asi za 4 měsíce se změnila má postava. Uvědomila jsem si ale, že na jedné straně jsem byla spokojená s výsledkem, ale na druhé straně jsem nebyla spokojená s vedlejším efektem, protože změny jsem dosáhla na úkor mé psychické pohodě. A tak jsem si s odstupem času uvědomila, že to byla sice rychlá a účinná, ale ne nejsprávnější forma, jak rychle zhubnout.

Proto jsem se rozhodla využít služby specialisty. Zjistila jsem, že nervozita se proměnila z nedostatečného přísunu některých pro zdraví potřebných živit. Vytvořil mi jídelníček, který byl postavený na správných základech. Začala jsem ho používat, uvědomovat si skladbu doporučených potravin a vařit doporučená jídla. Nejsem odborník na zdravé stravování, a proto si hledám inspiraci v různých knihách, kde některé jsem i cílevědomě testovala. Zjišťovala jsem, jak mi chutnají a jak na mé tělo a pohodu působí.