30. května 2018
Nejde o nové jógové odvětví ani přelomový objev. Jde o procvičování obličejových svalů a prokrvování pokožky, jejichž výsledkem je přírodní facelift. Udržte s její pomocí v kondici nejen obličej, ale i duši!

Co to vlastně je – obličejová jóga?

Ono to vyznívá tak, že jde o bůhvíjakou novinku, ale obličejová jóga je úplně přirozenou součástí jógy, kterou lze najít už ve starých knihách prvních popularizátorů jógy. Navíc by bylo docela nelogické, kdyby jogíni cvičili jógu od krku dolů a obličej zcela vynechali. Já face jógu po­prvé vyzkoušela v roce 2010 pod vedením pana primáře ­Nešpora. Tenkrát se tomu říkalo cviky pro krásu. Přišlo mi to zábavné, a tak jsem některé cviky začala po­stupně zařazovat do svých lekcí, vyhledávala jsem další, které by se k nim hodily, až vznikla ucelená sestava. Každý si ale může její jednotlivé části vyměnit nebo nahradit jinými cviky. Je jen důležité, aby šlo vždy o pět kroků, které nespočí­vají jen ve cvičení, ale také v masáži, uvolnění a prodýchávání. Dá se to snadno najít v knížkách i na internetu, je to ­snadno dostupná a jednoduchá věc, kterou může ­dělat úplně ­každý,“ vysvětluje spisovatelka, blogerka a jogínka Michaela Dombrovská.

Rozhovor s ní nejen o józe a obličejové józe si můžete přečíst v aktuálním vydání Ženy a život.

Na tomto místě vám představujeme pět cviků, jejichž procvičováním se vám projasní, vypne a zklidní pleť. Můžete je provádět během dne kdykoli, i jednotlivě, cviky si libovolně upravit, doplnit či vyměnit.

1. krok: Prohřátí a prokrvení


Roztáhneme paže a pak i prsty do hlubokého nádechu a do výdechu (zejména mimikou) napodobujeme lví zařvání. Ústa jsou doširoka rozevřená a jazyk vyplazený. Lví ásána výrazně prokrvuje, a tím i pročišťuje pleť, působí dokonce i protistresově (ulevit si můžete skutečně hlasitým zařváním).

 

2. krok: Posílení obličejových svalů


Inspirace pochází z fonetických cvičení, modeluje a zpevňuje obličejové kontury. Můžeme se sice pravidelně věnovat francouzské konverzaci, ale úplně stačí, když si do výdechu zopakujeme samohlásky a každou z nich pečlivě a výrazně artikulujeme. Pro prevenci podbradku stočíme jazyk do ruličky a do výdechu tlačíme obličej proti hřbetu ruky, který podepírá bradu a čelist. Hřbet ruky tlačíme proti jazyku.

3. krok: Uvolnění


Stejně důležité jako svaly posilovat je umět je také uvolnit. Na chvíli zavřeme oči, povolíme sevření víček, uvolníme jazyk od patra, projasníme v myšlenkách čelo a jen volně a zhluboka ­dýcháme. Klidné dýchání je také první pomocí proti akutnímu stresu.

4. krok: Masáž


Doteky a mírný tlak dokážou nastartovat regenerační procesy i v obličeji. Pleť masírujeme jemně, krouživými pohyby, vyhneme se jemným partiím kolem očí, promneme si i uši a po celé ploše hlavy se zataháme za vlasy (stimuluje to navíc i jejich růst).

5. krok: Úsměv


Nejprve připomeneme koutkům úst, které mají tendenci podléhat gravitaci, kam patří. Vytáhneme je vzhůru do úsměvu a chvíli vydržíme. Jinak ale stačí na úsměv pomyslet a účinky na výraz v obličeji budou viditelné. Průběžně si udržujte dobře naladěnou mysl.