9. září 2017
 | 
Foto: Shutterstock
Pocení je snad každému nepříjemné, ale víte, že je pro naše tělo prospěšné? Zajišťuje totiž udržení stabilní tělesné teploty, takže nás chrání před přehřátím. To, jak se kdo potí nebo nepotí, je do jisté míry dané geneticky. Avšak i zde jsou faktory, které můžeme do jisté míry ovlivnit sami. Stačí se řídit následujícími jednoduchými pravidly.
1 / 2

Dostatek vody!

Nejdůležitější ze všeho je dodržovat pitný režim. Domněnka, že pokud budeme méně pít, tak pocení omezíme, je mylná. Potit se budeme pořád stejně, a navíc hrozí dehydratace. Obzvláště v letních měsících je třeba myslet na to, abychom měli dostatečný příjem tekutin. Nejlepší je mít stále na očích lahev s vodou, díky tomu nebudeme na pití zapomínat.

Vhodné potraviny

Nejen pitným režimem můžeme dosáhnout toho, abychom měli v těle dostatek vody. Doporučuje se do jídelníčku zařadit také potraviny bohaté na vodu. Ty není v letním období těžké sehnat. Vhodné jsou melouny, jahody, listový salát, okurky, cukety nebo třeba rajčata. Možností je mnoho. Jezte zeleninové a ovocné saláty, tělu tak dodáte nejen vodu, ale i vitamíny. Do jídelníčku se také doporučuje zařadit ořechy a libové maso.

Minerály a vitamíny

Je velmi důležité tělu dodávat dostatek vitamínů a minerálních látek, nedokáže si je totiž vyrobit samo. Jejich přísun si zajistíme vyváženým a pestrým jídelníčkem. Minerální látky, jako jsou hořčík a vápník, mají na pocení velký vliv. Pokud jich máme v těle nedostatek, může to způsobovat zvýšené pocení a také tolik nechtěný zápach. V případě, že pociťujeme nedostatek hořčíku, je dobré do svého pitného režimu zařadit minerálky, které ho obsahují. Vápník zase najdeme především v mléčných výrobcích. Ne každý je má však rád, mnohým z nás nedělají dokonce vůbec dobře. V tom se vyplatí vsadit na mák! Obsahuje až 3x více vápníku, než mnohé sýry.

1 / 2