20. ledna 2018
Když vám mysl bouří jako pára pod pokličkou, ve hře jsou i vaše půvaby. Pupínky v obličeji, unavené oči, pokožka bez lesku... Jsou vám tyhle škody povědomé? Čtěte, jak si stres udržíte od zářivých tváří.

Napínavý test

Zjistěte, na kterých místech jste pod napětím zranitelná. Označte problémy, které vás trápí, a pak dozvíte, co vám od nich pomůže.

Prohlédněte si svůj obličej:

1. Tváře vám již několik týdnů okupují zarudlé pupínky s bílou čepičkou nebo zatvrdlé vřídky.
2. Pod očima máte tmavé kruhy a nateklé vaky bez ohledu na to, jestli jste vyspaná, nebo ne.
3. Pleť na čele a na tvářích máte už nějaký čas hrubou a zašedlou.

Čtěte také: Co znamená akné na vašem obličeji?

1. Pupínky se vám na tvářích drží jako klíšťata.

Zvýšená hladina kortizolu v krvi oslabuje ochrannou vrstvu kůže, takže bakterie dostávají příležitost konat na pokožce neplechu. Také se vám z tváří hůře odstraňují odumřelé kožní buňky, což vede k ucpávání pórů. Kortizol celkově zvyšuje i zánětlivost v těle, takže pupínky máte často hodně nabobtnalé a pořádně zarudlé.

Co s tím: Vezměte údržbu pleti do vlastních rukou. Pomozte jí s odstraňováním odumřelých buněk každodenním používáním peelingu. Pokožku také pročišťujte natíráním gelu s obsahem kyseliny salicylové nebo mléčné, které bojují proti zánětu.