10. května 2018
Hlavu vzhůru, ramena od uší, ladná chůze, úsměv na rtech. To je základ, který nám opticky ubere kila i roky, přitom nestojí žádnou námahu. Pokud ale chceme tělo navíc posílit a zpevnit, je potřeba začít pro to něco dělat. Poradíme, jak na to!

Série cviků na posílení BŘICHA A STŘEDU TĚLA, HÝŽDÍ A BOKŮ, PAŽÍ A ZAD a NOHOU pro vás připravila HANA VOLFOVÁ, bývalá juniorská mistryně světa v aerobiku, dnes instruktorka fitness a ambasadorka značky Reebok. Sledovat ji můžete na Instagramu @volfovahana.

Břicho a střed těla

Každý cvik proveďte 10×, celou sérii opakujte 3×.

1. Vzpor ležmo – Nejprve je třeba nacvičit správné provedení vzporu ležmo (říká se mu také prkno nebo plank). Ruce jsou na šíři ramen, váha rozlo­žená na celé dlaně s roztaženými prsty. Ramena stahujeme od uší, hlava je v prodloužení trupu, celé tělo tvoří rovinu. Pod protažené špičky nohou si dejte ručník. Přitahujte kolena k hrudníku, špičky táhnou ručník po zemi. (Varianta s míčem je dost náročná – ­vhodná pouze pro velmi zdatné!)

2. Leh na zádech, nohy vzhůru – Napjaté nohy směřují kolmo ke stropu. Zvedáme pánev a zároveň se snažíme dotknout rukama špiček prstů na nohou. Mimořádně náročný, ale účinný cvik na ­posílení přímých břišních svalů.

3. Přetáčení trupu – V sedu zdvihněte lehce pokrčené nohy, záda držte rovná. V napjatých pažích držte overball nebo lehkou činku. Přetáčejte trup střídavě na levou a pravou stranu. Pohled směřuje šikmo vzhůru, brada neklesá k hrudníku.