25. září 2018
Podzim je časem dýní. Tato super zelenina má na lidský organismus blahodárné účinky. Věřte, že ani ve vašem jídelníčku by neměla chybět.

Dýně na hubnutí

Velkou část dýně tvoří voda a díky tomu obsahuje dýně velmi málo kalorií. Je lehce stravitelná, podporuje hubnutí a vylepšuje trávení.

Dýně plná vitaminů

Jistě víte, že vaše tělo potřebuje vitaminy a minerální látky, aby mohlo správně fungovat. Dýně obsahuje vitamin A, B, C, E a také antioxidanty, vápník, železo a hořčík. Také v ní najdete důležitou kyselinu listovou. I dýňová semínka jsou skvělá.

Dýně na zdraví

Pokud stále nejste fanouškem dýně, měli byste svůj přístup ještě přehodnotit, a to nejen z hlediska dietního ale také zdravotního. Dýně podporuje imunitu, má močopudné účinky a je prevencí proti onemocnění ledvin. Snižuje vysoký cholesterol a je vhodná při detoxikačních kúrách, protože komplexně pročišťuje organismus.

Příprava

Dýně není jen hokaido, ale existuje mnoho druhů, které můžete vyzkoušet. Nemusíte připravovat jen omáčky a polévky. K snídani zkuste pomazánku nebo dýni přidejte do ovesných vloček. Na svačinu si můžete připravit dýňové smoothie. Jako hlavní chod dýni upečte s kořením a dalšími druhy zeleniny, podávejte s dipem. Skvělý je také salát. Pokud milujete sladké, vsaďte na cheesecake.

Náš tip: Dýňové hody