19. března 2018
Štíhlé a dlouhé svaly? Pocit rovnováhy a zpevnění břicha, zad či hýždí? Fitness nováčkům mohou oba sporty připadat podobné. Každý je však prospěšný něčemu jinému. Který tedy splní vaše očekávání...

Ve snaze zbavit se přebytečných kil se honíme za každou informací, která by nelehkou cestu usnadnila a zkrátila. Jaro je v plném proudu, což znamená, že na sebe s vidinou nezadržitelně se blížícího léta klademe vysoké nároky. Nevíte si rady? Poradíme vám. 

Lepší držení těla, pohyblivější páteř a klouby, lepší stabilita, silnější břišní svaly, které jsou oporou pro páteř. Jóga i pilates vás navede, jak zdravě používat své tělo a aktivaci důležitých svalů a svalových skupin. Naučíte se své tělo vnímat a poslouchat. Získáte větší ohebnost, sílu, rovnováhu, naučíte se správně dýchat.

Velkým benefitem jógy je relaxace na konci lekce. Závěrečné zklidnění, uvolnění a třeba i zamyšlení se nad celým dnem jsou důležité součásti psychické hygieny a pro mnohé jedinou chvílí, kdy mohou jen tak volně být.

Jógové i pilates lekce můžete zažít jak dynamické, tak silové, protahovací, relaxační. Když necvičíte moc často, zvolte spíš pilates. Ačkoli se jóga jeví přístupnější pro nováčky, pilates byl původně vyvinut pro lidi, kteří se zotavují ze zranění a jiných neduhů.

Pilates navíc posiluje střed těla, což je potřebné pro každého, kdo začíná s jakýmkoli typem sportu.