9. července 2018
Nejen v létě je potřeba dodržovat pitný režim a dodávat organismu dostatek vláhy. A nemusí to nutně být jen pitím vody, hydratovat můžete i díky chytře složenému jídelníčku! Vybrali jsme pro vás pět potravin, díky kterým dodáte vláhu nejen své pleti.

Salátová okurka

Okurková sezóna je tady, tak proč si ji neužít? Okurka je skvělou součástí letního jídelníčku, protože v sobě má 95 % vody! Kromě toho je také bohatá na draslík a další minerály a samozřejmě i vitamíny. A protože obsahuje minimum kalorií, je naším velkým favoritem pro letní dny.

Embed from Getty Images

Vodní meloun

Meloun v našem seznamu prostě nemůže chybět! Neznáme žádnou jinou potravinu, která tak evokuje léto, teplo a prázdniny. Meloun obsahuje až 91 % vody! A i když je sladký, je stejně jako okurka nízkokalorický! Naopak je ale skvělým zdrojem vitamínů A, B, C, betakarotenu, minerálů (hořčík, draslík) a vlákniny. Kromě posílení imunity také pomáhá s detoxikací organismu. Je třeba dodávat, jak skvěle chutná?

Embed from Getty Images

Jahody

Další symbol léta – jahody – obsahují 90 % vody. Věděli jste to? Jsou také skvělým zdrojem vitamínů A, B, C a E. A i ony se mohou pochlubit nízkým obsahem kalorií, takže je bez obav zařaďte do jídelníčku. Navíc v nich najdete antokyany, které umí podpořit spalování uloženého tuku. Není to paráda? Jahody jsou také označované za „inteligentní potraviny“, protože přispívají k omlazení centrálního nervového systému a mozku. Takže i během prázdnin můžete něco udělat pro svůj mozek.

Embed from Getty Images