28. května 2018

Máte 1 týden

➜ Omezte sůl
Jednou z hlavních příčin zadržování vody v těle je nadbytek soli. Proto přestaňte solit a omezte pojídání jídel s vysokým obsahem soli (hotová a instantní jídla, polévky ze sáčku, uzeniny, tvrdé a tavené sýry). Místo soli jídla dochucujte bylinkami a kořením.
➜ Hodně pijte vodu
Dehydratace a z ní vycházející nerovnováha elektrolytů vedou k tomu, že se vaše trávení zpomalí a tělo navíc začne zadržovat vodu. Nepijte nápoje slazené a sycené, ty zhoršují nadýmání. Proti tomu vám naopak pomohou okurky, jogurty s živou kulturou, rajčata, jablka, bylinky, jako jsou fenykl, kopr, tymián, oregano, bazalka.
➜ Vzdejte se alkoholu
Podle výzkumu z roku 2011, který proběhl na American College of Gastroenterology, stačí jen trocha alkoholu (přesně jeden jediný drink pro ženy) a ohrozíte správné fungování svého trávicího traktu. Výsledkem je potom nadýmání, nafouklé břicho i zácpa.

Ajajaj! Podcenila jste situaci a přiléhavé šaty musíte obléknout už zítra? Pořád ještě se s tím dá něco dělat!