10. října 2017
Co jsou tahle cizokrajná semínka zač, asi říkat nemusíme. Pokud si je však dopřáváte, využijte jich naplno a nechte je, aby vám usnadnily i hubnutí.

Pokud se jimi ještě neládujete horem dolem, určitě už jste o nich alespoň slyšeli. Chia semínka jsou zařazena mezi superpotraviny neboli superfoods opravdu právem. Mají úžasné vlastnosti a dokonce pomáhají při hubnutí. Dokážou totiž snížit přijaté kalorie, tuk a sacharidy umí rychleji přeměnit na cukr. Stačí je přidat do pokrmu a ze stejného jídla tak budete přijímat o mnoho méně kalorií než bez nich. A jelikož nemají skoro žádnou chuť, nemusíte se bát, že by vaše jídlo nějak pozměnila.

TROCHA FAKTŮ: 
♦ Mají dvojnásobek proteinu než jakákoliv jiná semínka
♦ Mají dvojnásobek draslíku než banány
♦ Mají trojnásobek antioxidantů než borůvky
♦ Mají trojnásobek železa než špenát
♦ Mají pětinásobek vápníku než mléko
♦ Vysoké množství esenciálních mastných kyselin
♦ Také obsahují vlákninu, bílkoviny a aminokyseliny

Co dokážou chia semínka?

≈ Chia urychlují hubnutí
≈ Chia umí dodat tělu novou energii
≈ Chia pomáhají v regulaci hladiny cukru v krvi
≈ Chia sportovcům přidávají na vytrvalosti
≈ Chia semínka podporují rychlou regeneraci tkání
≈ Chia jsou skvělá při těhotenství, kojení, zotavení při zranění
≈ Chia podporují rychlejší vstřebávání cukru v krvi
≈ Chia pomáhají při likvidaci usazenin ve střevech
≈ Chia podporují zdravý pohyb střev a zlepšují zažívání
≈ Chia prodlužují hydrataci těla
≈ Chia zlepšují stav při cukrovce, onemocnění štítné žlázy a celiakie
≈ Chia snižují cholesterol v krvi

Embed from Getty Images

Chia absorbují ohromné množství tekutin. Nemusíte však semínka namáčet jen do vody nebo rostlinného mléka. Skvělá jsou i s domácími džusy a třeba s bezovou nebo jakoukoliv domácí šťávou.

Chia kombinujte s dalšími superfoods. Třeba s papájou, banánem, borůvkami, sušeným ovocem, moruší, švestkami, ořechy, zázvorem, jinými semínky, s kokosovým nebo mandlovým mlékem, avokádem, ale i zeleninou. Sladit můžete agáve sirupem, medem. Dochucujte skořicí, vanilkou i kardamonem.

TIP: Celá chia semínka jsou prostě boží. Zamilujete si to křupání. Můžete je však i namlít v mlýnku na kávu a mít pro ně tak další využití. Pak dokážou s výhodami zahustit každou polévku a omáčku.