Znáte ten pocit. Vejdete do parfumerie s nadějí, že HO dnes ulovíte. Začnete s očicháváním žhavých novinek, které jste viděla v časopise, na blogu či Instagramu beauty guru XY. Přitom si říkáte: „Co na téhle vůni proboha všichni mají?“
Tu a tam si neprozřetelně stříknete něco na sebe a po otestování patnáctého vzorku na vás začíná z přemíry vjemů útočit migréna. Mozek už odmítá vyhodnocovat jakékoliv další aroma. V tom momentě k vám v dobré víře přiskočí prodavačka s mističkou s kávovými zrnky. Že prý káva umí „vynulovat“ předchozí vjemy a vy se díky ní můžete nanovo pustit do čichání…
Ve skutečnosti vám kafe akorát přimíchá do té vší spleti vůní ještě další a vy se budete cítit ještě zmatenější než předtím.
Láska na další pokus
Jděte na hledání té pravé tentokrát úplně jinak. Celý proces vám má přinášet radost, ne utrpení. Nadvakrát! Jednou svůj výlet do parfumerie berte jako testovací výpravu a další den – s čistou hlavou – pořizujte. S vůněmi je to vlastně jednoduché. Působí na určitá centra vašeho mozku přímo, nemusíte o nich přemýšlet a analyzovat je.
Svůj parfém nevymyslíte. Musí vás nalákat esencemi. Ale pozor: Co voní na kamarádce, nemusí sednout vám. Pamatujte, že vůně složená z různých přírodních či syntetických ingrediencí je živá – a vy jste živá. Chemie se na každém z nás odvíjí individuálně, na každém „vyleze“ do popředí jiná složka…